Witamy na nowej stronie naszej szkoły. Dostępna jest tu też poprzednia wersja strony.

RODO - INFORMACJA O DANYCH OSOBOWYCH, KTÓRE NAM PODAŁEŚ.

Z dniem 1 września 2018 zostaje zmieniona nazwa liceum na

I Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi im. S. Żeromskiego

Zakończyliśmy pracę nad naszymi rezolucjami w komisjach i ... nadszedł czas pożegnań i powrotu ... Łezka kręci się w oku, ale chwile spędzone w amerykańskiej szkole JFK w Berlinie jak i kontakty z młodzieżą z wielu stron świata, uważamy za udane i niezwykle cenne. Może w przyszłości to jeden z nas zasiądzie w Europejskim Parlamencie, zostanie słynnym politykiem czy dziennikarzem.

Galeria zdjęć

Kolejny dzień obrad za nami - pracujemy nad naszymi rezolucjami i prowadzimy bardzo ożywione dyskusje w naszych komitetach. Szlifujemy nasz angielski słuchając interesujących wykładów zaproszonych dyplomatów i dziennikarzy. Greetings from Berlin.

615 wystawców z 20 krajów, 781 pisarzy, bogaty program towarzyszący, setki zwiedzających... I LO nie może zabraknąć na Targach Książki w Krakowie. Niektórzy uczniowie już po raz trzeci pojechali na wycieczkę, by cieszyć się świętem książki. W czwartek 25 października rozpoczęła się 22 edycja tych największych międzynarodowych Targów. Hasłem przewodnim tegorocznej edycji Targów Książki są słowa Arturo Pereza Reverte - "Książki są bramą, przez którą wychodzisz na ulicę". Na Targach można było znaleźć nowości i bestsellery wszystkich gatunków literackich, wartościowe książki z zakresu literatury pięknej, faktu, popularnonaukowej i naukowej, poradniki, albumy i komiksy. Znani wydawcy z całej Polski przygotowali niezwykle bogatą ofertę dla dorosłych, młodzieży i dzieci. Święto literatury i ludzi z nią związanych – po raz kolejny udowodniło, że „książka ma się dobrze”. Szkolny wyjazd na Targi Książki zorganizowali opiekunowie biblioteki.: prof. A. Łączkowska i B. Pustułka

Nawet niezbyt dobrze zapowiadająca się pogoda nie zraziła Żeromiaków do corocznego już październikowego wyjazdu do Krakowa. Tym razem mieliśmy okazję zobaczyć znaną z filmu Stevena Spielberga fabrykę Schindlera. Niezwykłą i dramatyczną historię ponad tysiąca Żydów, którym życie ocalił Oskar Schindler- Niemiec współpracujący z hitlerowcami- poznaliśmy dzięki ciekawej opowieści Pani przewodnik. Była to dla nas inspiracja, by sięgnąć po film S. Spielberga, do czego wszystkich zachęcamy.

Kraków to miasto, które ukochała Wisława Szymborska. Mieliśmy okazję zobaczyć słynną „Szufladę” Szymborskiej – miejsce w Kamienicy Szołayskich, w którym zgromadzone są pamiątki po słynnej Noblistce.

Wieczór zarezerwowaliśmy na spotkanie z teatrem Bagatela. Obejrzeliśmy sequel popularnej farsy Mayday – czyli Mayday 2 . Przedstawienie zgodnie z konwencją gatunku, czyli farsy- sprowokowało nas do śmiechu. Opowiada o błahych sytuacjach, spiętrzeniu absurdu, reżyser stosuje groteskę, karykaturę. Przedstawienie zapewnia dwie godziny dobrej, czystej rozrywki.

A.S.

Galeria zdjęć

W dniu 17 października, klasa IA1 i uczniowie z różnych klas wzięli udział w wycieczce do Katowic do Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia. Młodzież z Żeromskiego udała się na koncert edukacyjny z cyklu „Polska w muzyce cudzoziemców”. Podczas koncertu można było wysłuchać utwory artystów: Johanna Sebastiana Bacha, Domenico Scarlatti, Carla Marii Webera, Siergieja Lapunowa, Edward Elgar, Piotr Czajkowski. Orkiestrą dyrygował František Macek, a jako solistki wystąpiły Maria Grochowska (flet), Karolina Wróbel (klawesyn) oraz Agnieszka Podłucka (altówka). Orkestra wykonała takie utwory jak np. polonez czy też preludium symfoniczne Polonia. Ciekawym punktem w programie była także sonata klawesynowa. Dzięki temu wyjazdowi, uczniowie mogli poznać, zwiedzić i zobaczyć, jak funkcjonuje Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia. Każdy kontakt z kulturą wysoką ma dobry wpływ na człowieka. Uczniowie udali się na wycieczkę pod opieką nauczycieli: p. Agnieszki Łączkowskiej, p. Iwony Boreckiej i p. Joanny Dziechciarz Dudy.

Na rajd idziemy w radości, by uczcić stulecie niepodległości” - z taką oto intencją wyruszyliśmy 28 września 2018r. na 25-kilometrową trasę z Zawiercia do Pilicy. Choć droga nie była łatwa pokonaliśmy ją dzielnie i z uśmiechami na twarzach. Cali i zdrowi dotarliśmy do Krzyża Niepodległości i choć zmęczenie dało się nam we znaki jesteśmy szczęśliwi, że udało się nam osiągnąć cel. Nasz wysiłek dedykujemy wszystkim tym, którzy o niepodległość walczyli byśmy w wolnej Polsce żyli”.